طرز تهیه مربای کدو حلوایی خانگی و مربای به

چهارشنبه 23 بهمن 1398
21:50
رضا کاشکی


مواد لازم برای مربای کدو حلوایی
کدوی پوست گرفته قالب زده:1 کیلو
آبلیموی تازه : 1 قاشق غذاخوری
شکر :1 کیلو
آهک آب نخورده : 250 گرم
ساقه دارچین :2 تکه
خلال پسته برای تزیین
آب برای پخت :4 لیوان

طرز تهیه مربای خانگی کدو حلوایی
آهک را در یک و نیم لیتر آب حل کنید و بعد از صافی رد کنید. کدوهای قالب زده را در آب آهک صاف شده بریزید تا به مدت 5 ساعت داخل آن بماند.

هر نیم ساعت یکبار با یک قاشق چوبی کدوها را هم بزنید. سپس کدوها را آبکش کنید و زیر آب سرد بشویید تا آهک آن کاملا از بین برود.

چند بار کدوها را بشویید تا خیالتان راحت شود که دیگر اثری از آهک روی کدوها وجود نداشته باشد.دقت کنید کدوها حتما با آب سرد شسته شوند.

سپس کدوهای شسته شده را به مدت 8 ساعت در آب سرد قرار دهید . البته باید هر یک ساعت آب آن را عوض کنید . بعد از 8 ساعت دوباره کدوها را زیر آب سر بشویید.

پارچه ای پهن کنید و کدوهای شسته شده را روی پارچه بریزید تا آب اضافه آن کاملا گرفته شود .

کدوی خشک شده را وزن کنید تا به اندازه آن شکر مصرف شود.

در مرحله بعد شکر و آب را با هم مخلوط کنید و روی حرارت قرار دهید تا آب بجوش بیاید و شکر در آب حل شود.شهد را حدود 25 دقیقه بجوشانید تا کمی غلیظ شود.

سپس کدوها را به همراه 2 تکه چوب دارچین به اندازه یک انگشت ، در شهد آب و شکر بریزد تا حدود یک ساعت و نیم با حرارت کم بجوشاند.

در 10 دقیقه آخر پخت کدوها ،به آنها آب لیمو اضافه کنید و مربا را از روی حرارت بر دارید.

در 5 دقیقه قبل از سرو هم خلال پسته را روی مربا ها بریزید و سرو کنید.

هنگامی که میخواهید مربا را در شیشه های مورد نظر بریزید چوب دارچین را از مربا خارج نکنید تا با وجود داچین ها عطر مربا بیشتر شود.مربای آماده شده را در یخچال قرار دهید.

خواص مربا:
مربا تأثیر مثبتی بر دستگاه گوارش دارد
میوه‌ها و سبزیجات منبع خوبی برای فیبر هستند و از آنجا که مرباها هم از میوه‌ها و سبزیجات تهیه می‌شوند، برای موارد گوارشی نیز مفید هستند.

مربا بر افزایش اشتها مؤثر است
طعم خوب مربا باعث می‌شود تا افراد آن را با لذت مصرف کنند. بنابراین، مربا برای افزایش اشتهای افراد کم اشتها به خصوص سالمندان و کودکان بسیار مفید است.

عوارض جانبی مصرف مربا به صورت روزانه
همانند هر غذای دیگری، مصرف بیش از حد مربا نیز دارای عوارض جانبی متعددی است. بنابراین قبل از مصرف بیش از حد آن‌ها، موارد زیر را مدنظر داشته باشید.

از آنجا که مربا حاوی مقدار زیادی قند است، بیماران دیابتی بهتر است از مصرف آن پرهیز کنند.
مراقب باشيد که افراد دارای اضافه وزن، در مصرف مربا زیاده‌روی نکنند، زيرا چاقی باعث بروز بيماري‌های ناخواسته و خطرناکی برای انسان می‌شود.
اگر بدنتان علائم مختلف آلرژی مانند خارش، جوش و مشکلات تنفسی را نشان می‌دهد، مصرف مربا را متوقف کنید. این آلرژی ها می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که بدن شما با مواد تشکیل‌دهنده مربای مصرفی سازگاری ندارد.

طرز تهیه مربای به

مواد لازم:

به: یک کیلو
شکر: یک کیلو
دانه به: به مقدار لازم
پودر هل: به مقدار لازم
آب: به مقدار لازم
آبلیمو: یک قاشق سوپ‌خوری
وانیل: یک هشتم قاشق چای‌خوری
در این زمینه بخوانید:


طرز تهیه و دستور پخت:

۱. ابتدا به‌ها را به ابعاد دلخواه خرد کنید و قسمت سفت وسط آن را به همراه تخم‌ها خارج کنید. (بنا به سلیقه خود می‌توانید پوست به را بگیرید یا نگیرید.)

۲. به‌ها را داخل قابلمه می‌ریزیم و آب را به اندازه‌ای که روی به‌ها را بگیرد اضافه م‌کنیم و تقریبا ۲۰ دقیقه می‌جوشانیم تا به‌ها کمی نرم شوند.

۳. سپس شکر و هل را اضافه کرده و در قابلمه را می‌گذاریم .

۴. بعد از یک ساعت دانه‌های به را به مربا اضافه می‌کنیم. این دانه‌ها در طی پخت مربا لعاب می‌دهند و مربا بعد از پخت حالت ژله‌ای و مارمالادی به خودش می‌گیرد .

۵. با شعله کم حدوداً ۴ الی ۵ ساعت زمان پخت درنظر می‌گیریم تا مربا قرمز رنگ شود و شهد آن قوام پیدا کند.

۶. حالا آبلیمو را اضافه کرده و اجازه می‌دهیم چند جوش دیگر بخورد. (حدود ۵ دقیقه).

۷. سپس شعله را خاموش کرده و صبر میکنیم تا مربا خنک شود. وقتی خنک شد وانیل را هم به آن اضافه میکنیم.

منبع: cookrad

[ بازدید : 121 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دنیای مزه ها است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]